Tel: +36 30 574 5859 E-mail: fitnessgepberles@gmail.com

Szobabicikli, elliptikus gép és futópad bérlés

Facebook

A fiatalság megőrzése mozgással

2017. október 19
1004
A fiatalság megőrzése

A sportolás jótékony hatásait nem lehet elégszer hangsúlyozni. Nem csupán fizikai állóképességünket javítja, illetve testsúlyunk karbantartására szolgál, hanem kiváló hatással van szervezetünk belső működésére is. 

A testmozgás serkenti az agyműködést

Sokan csak azzal a céllal kezdenek el rendszeresen sportolni, hogy izmot építsenek, fogyjanak, illetve elérjék a kívánt álomalakot. A mozgás azonban ennél jóval többre képes: csökkenti a feszültséget, a stresszt, de erősíti az önbizalmat és a szellemi képességeinket. Ahogyan egyre idősebbek leszünk, agyműködésünk is kezd lelassulni. A testedzés ( amit minél fiatalabb korban kezdjünk el ) és az egészséges táplálkozás ( sok zöldség, gyümölcs ) fokozza azon vegyületek termelését az agyban, amely a szellemi fiatalság és frissesség megtartásához is hozzájárul. A rendszeres testmozgás ráadásul segít a döntéshozatalban is, hiszen sportolás közben nem gondolunk a problémákra, ezért könnyebben ki tudjuk találni a megfelelő megoldást bizonyos helyzetekre. 

Mennyire vagy fitt?

Szellemi és fizikai fittségünk megőrzését nem árt minél hamarabb elkezdenünk. A rendszeres sportolás, az egészséges táplálkozás és a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel hozzájárul, hogy jó formába hozzuk magunkat és lendületünk idősebb korunkban sem csökkenjen. 

Ha a következő állítások igazak ránk, akkor el kell kezdenünk a rendszeres sportolást, hiszen nem vagyunk a legjobb formánkban: 

- Nem ébredek kipihenve reggelente

- Nem mozgok rendszeresen

- Munka után nem tudok kikapcsolódni

- Megvisel, ha gyalog kell felmennem az emeletre lift helyett

- Könnyen leszek influenzás

- Ha lekésem a buszt, megvárom a következőt ahelyett, hogy gyalogolnék

- A kikapcsolódást a mozi jelenti

- Nem tudom beosztani hatékonyan az időmet

- Rendszertelenül étkezek, sokszor gyorsétteremben is

Fiatalságunkat mindannyian szeretnénk megőrizni, de lássuk be, ez nem megy rendszeres sport nélkül. A mozgás a szellemi és fizikai állapotunkra is döntő hatással van, ezért ne keressük tovább a kifogásokat: irány sportolni!